מערכת צעדים היא כלי להערכת ומדידת ערכי חינוך

הצורך

עיקרו של החינוך הוא הנחלת ערכים ומידות לצד הקניית ידע והשכלה.

מערכת החינוך מעמידה בראש מטרותיה ומשקיעה מאמצים רבים להנחיל ערכים התנהגותיים כגון מעורבות חברתית, שמירה על טוהר בחינות, יחס חברתי מעורבות בקהילה וכיו"ב.

אף על פי כן, נראה כי כיום אין פלטפורמה איכותית המשמשת את בתי הספר, אנשי משרד החינוך ואת צוותי הוראה שונים לקדם הקניית ערכים אלו בצורה יעילה, נוחה ורציפה.

עיקר  הצרכים:

  • הגדרת שיטת חינוך סדורה- לרוב לא קיימת שיטה סדורה ומגובשת להקניית ערכים אלו וכל איש חינוך פועל כהבנתו, מה שפוגע בסופו של דבר בחינוך
  • מערכת למדידה ולהערכה- ערכים אלו לא נמדדים באופן רציף ועקבי, ומקומם לא בא לידי ביטוי מרכזי בתעודות ובשיח היום יומי
  • קושי בקידום חינוך ערכי ברמה הבית ספרית- קיים צורך במנגנון לניהול המידע ולהתאמה לפי צרכי בית הספר.
  • העדר מנגנון להעברת מידע ברמת הארצית – משרד החינוך הוסיף לאחרונה מדידה שנתית של ערכים ב-"התמונה החינוכית" אך קצב השינויים בחיינו הוא מהיר ומבדק חד שנתי אינו מספק.

 

 

 

הפתרון

אנו מציעים מערכת ממוחשבת המהווה כלי לשיפור האקלים הבית ספרי וכן להעברת ערכי חינוך ומיומנויות התנהגותיות. השיטה יכולה לשמש מערכת משלימה ל-"התמונה החינוכית".

 

באמצעות המערכת אנו מאפשרים לקדם הקניית ערכים חינוכיים במסגרת הבית ספרית בשני אופנים:

  • הקניית ערכים על פי שיטת שלושת השלבים, יסודות האימון האישי (קואצ'ינג) והעצמת האדם
  • הקניית ערכים המותאמת אישית עבור כל בית ספר בנפרד, בהתאם למאפייניו ולצורכי ההנהלה

 

המערכת מאפשרת שימוש במגוון כלים לצורך הקניית הערכים וקידום החינוך הערכי, לרבות:

  • יכולת הגדרת ערכים וקריטריונים למדידה
  • יכולת ניהול ומעקב רציף אחר התנהגות ופעילות התלמידים
  • יכולת דיווח פשוטה ומהירה של צוות ההוראה וצוותי החינוך השונים
  • ניהול מידע באופן אחיד ומאורגן
  • פלטפורמה לתקשורת רציפה בין התלמידים לבין צוות החינוך
  • שקיפות לתלמידים, להורים, לגורמי חינוך ולצוות ההוראה הבית ספרי
  • יכולת לביצוע מעקב ודוחות לפי מגוון קריטריונים

 

המערכת תומכת ונותנת מענה ממוחשב ארגוני וניהולי עם שקיפות התהליכים החינוכיים לתלמיד, להורים, למנהלים, לצוות בית הספר, לרשויות ולמשרד החינוך.

 

אנחנו צוות של אנשי חינוך ופיתוח שיחד מקדמים מערכת חינוכית טכנולוגית

המערכת נבחנת זה זמן רב וגמישה לשינויים ושיפורים לפי אופי בית הספר.

 

אנו עובדים על הפתרון במשך כחמש שנים באולפנת דולב. ובשנתיים האחרונות במוסד לימודים נוסף. המוצר מעורר התעניינות בבתי ספר רבים ונתמך על ידי משרד החינוך (גף מו"פ ומנהל מדע וטכנולוגיה)

 

צוות החינוך מעלה את הקשיים והדרישות מהשטח ומעביר לפיתוח שבוחן את הדרך הטובה ליישום, והמוצר שוב נבחן בשטח.

אנשי הפיתוח הם אנשי חינוך בעצמם מה שמוסיף לעבודת הצוות, הבנת היעדים ותחושת השליחות.

אנו בתהליך של גיוס כסף מתוכנית edstart של משרד החינוך,

 

המערכת נקראת "צעדים" Steps – מערכת מדידה והערכה להעצמת התלמיד.
המורה והתלמיד יחד עם הצוות המקצועי בוחנים את רמת התלמיד ומהי הדרך אשר תקדם אותו בצורה הטובה ביותר.
לאחר האבחון התלמיד בונה יחד עם המורה תכנית לימודים אישית שבועית.
בסוף השבוע התלמיד בוחן את התקדמות שלו ונותן משוב עצמי ומשוב ללמידה עצמה, מה תרם לו ומה פחות.
המורה בוחן מה ניתן לחדד ולשפר בתכנית האישית וביחד עם התלמיד משנה ומתאים את היעדים.
המערכת פתוחה בהתחלה כתומכת ב"תמונה החינוכית" (תוכנית של משרד החינוך המודדת ערכים ואקלים בית ספרי סרטון הסבר: ב)

השארת תגובה