מערכת "צעדים" הינה מערכת ממוחשבת-מתוקשבת המהווה כלי לניהול תהליכים חינוכיים ורגשיים, לשיפור "האקלים" הבית ספרי ולהעברת ערכי חינוך ומיומנויות התנהגותיות.
 
באמצעות המערכת אנו מאפשרים לקדם הקניית ערכים חינוכיים במסגרת בית הספר או הפנימייה על פי יסודות האימון האישי (קואצ'ינג) והעצמת האדם.  
הערכים ניתנים להתאמה עבור כל בית ספר/פנימייה, כיתה או קבוצה בנפרד, בהתאם למאפייניו ודרישותיו כגון: השתתפות, כבוד לחבר, סובלנות, שמירה על ציוד ועוד.
 
המערכת תומכת ונותנת מענה ממוחשב ארגוני וניהולי עם שקיפות התהליכים החינוכיים לחניך, להורים, למנהלים ולצוות. ובכך מציגה כלי ייחודי המאפשר קידום ערכים וגיבוש "אקלים" בית ספרי.
המערכת קיבלה את אישור משרד החינוך והועלתה לקטלוג החינוכי.

ניתן לראות את האישור בקישור זה

אז איך זה עובד?
1. הצוות בונה תוכנית מותאמת לצרכי התלמיד ומציב יעדים נבחרים
2. אנשי הצוות מדווחים בקלות ובמהירות 
3. המערכת מחשבת את הנתונים ומשקפת תמונת מצב עדכנית ברמת המוסד, כיתה ותלמיד
4. הצוות מדייק את המשך העבודה החינוכית
המערכת פותחה במסגרת תוכנית edstart מטעם משרד החינוך, עובדת כבר כחמש שנים במוסדות שונים ומשנה את השיח החינוכי!

יתרונות צעדים

  1. התאמה אישית – כל תלמיד ותלמיד מאובחן ומועצם ברמה האישית והלימודית המתאימה לו.
  2. שקיפות – בכל עת התלמיד והצוות יכולים לראות ולהתעדכן במצבו של התלמיד וכך לקבל משוב, להתקדם ולהשתפר תוך כדי התהליך.
  3. היחיד בתוך הכלל – בנוסף למבט האישי, במערכת גם ניתן לראות מבט כללי על הכיתה ומתוך כך לקדם את היחיד בתוך הקבוצה וזאת ללא איבוד היחס האישי.
  4. עיצוב הלמידה וחיזוק המוטיבציה – באמצעות מתן ההטבות והפידבקים החיוביים, מוטיבציית התלמיד מתחזקת והוא בוחר בעצמו להמשיך ללמוד ולהתקדם.
  5. גמישות- המערכת גמישה וניתן להתאימה כמעט לכל תחום למידה.
  6. יתרונות המערכת
    • מצב עדכני- קצב השינויים בבית הספר הוא מהיר ומבדק חד שנתי לא מספק, המערכת נותנת אפשרות לבחון את התמונה החינוכית שעה שעה.
    • התאמה ליעדי משרד החינוך – המערכת מהווה כלי משלים ל- "התמונה החינוכית" של משרד החינוך
    • שקיפות- שקיפות מלאה לכל מעגלי התלמיד ויצירת מעורבות אישית מצד כלל השותפים לחינוך התלמיד
    • שיתוף- המערכת מאפשרת לשתף הורים, תלמידים, מנהלים, אנשי טיפול וכל מי שנוגע בתלמיד.
    • גמישות- המערכת גמישה מאוד וניתן להתאימה לכל מוסד.
    • קשר- חיזוק הקשר בין בית הספר להורים, בין אנשי הצוות בבית הספר.
    • שפה אחת- מבחינה פדגוגית חשוב שלכל המערכת תהיה שפה אחת והתלמיד ידע מה מצפים ממנו ומה ערכי בית הספר.
    • ייעול ידע- המערכת מנתחת את המידע הרב (אלפי סימונים ליום) שנאסף במשך היום ונותנת תמונה מדויקת על מצב התלמיד, הכיתה ובית הספר.
    • אחריות- אנשי החינוך מרגישים אחריות לשקף את מצב התלמיד ולקדמו לכן מרגישים מחויבות למלא את הנתונים.
    • ארגון- מנהל יכול לתעדף ערכים מסוימים.
בקישור זה ניתן לצפות בסרטון שנוצר ב"אולפנת דולב" ומראה את אופן המימוש בו בחרה האולפנה להשתמש בתוכנה. כמובן שכל מוסד יכול לבחור את שיטת החינוך המתאימה לו.